Aankomst Schotland - Reisverslag uit Melrose, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Aankomst Schotland - Reisverslag uit Melrose, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Aankomst Schotland

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

09 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Melrose

Maandag 9 juni 4:25 uur. De wekker gaat. Tijd om op te staan. Niet om te gaan werken maar om ons klaar te maken voor Schiphol. Het is zover. De vakantie gaat nu dan toch echt beginnen. Weken van voorbereiding zijn er aan vooraf gegaan. Nu wordt het genieten.
Edinburgh Airport 8:30 uur plaatselijke tijd. Na een korte vliegtocht en een nogal harde landing zijn we aangekomen in Schotland. Het is hier een uur vroeger en we hebben de hele dag nog voor ons. De auto ophalen bij het verhuur bedrijf was nogal bijzonder te noemen. Meestal kom je bij een balie. Nu werden we verwezen naar een soort telefooncel. Via een videoverbinding met een medewerker werden we verder geholpen. Kim deed het woord. En dat ging prima. We kregen de nodige papieren en konden de auto ophalen van het parkeerterrein. De koffers hadden we natuurlijk al opgehaald. Inpakken en wegwezen van het vliegveld. Het hotel kunnen we nog niet in dus gaan we alvast wat van Schotland bekijken. Het zuiden van Schotland staat niet echt op het programma. Vandaag hebben we nog mooi tijd om alsnog kennis te maken met het zuiden. De Border zoals de Schotten dit deel van hun land noemen.
Om ongeveer 10:00 uur kwamen we aan op onze eerste bezienswaardigheid van deze vakantie. Melrose, een klein dorpje met een hele mooie ruïne: Melrose Abbey. Een mooi voorbeeld van Gotische architectuur in Schotland. De lucht was een beetje betrokken. Dit gaf de ruïne een oud en een beetje spookachtig uiterlijk. Je zou bijna verwachten mensen uit die tijd te zien wandelen in de oude gangen van de Abbey.
Na nog wat rondkijken in Melrose zijn we doorgereden naar twee mooie vergezichten in de omgeving. In de buurt van Melrose zijn veel oude bruggen te vinden en mooie glooiende landschappen. Na een mooi ritje over een smalle glooiende weg door het landschap, kwamen we aan op Scott’s View. Vanaf deze heuvel heb je een prachtig uitzicht over het landschap. En jawel, we waren daar nog niet aangekomen of het begon behoorlijk hard te regenen. Grijze wolken domineerde de lucht en het kwam met bakken uit de lucht. We kwamen er achter dat als je even geduld hebt, de mogelijkheid aanwezig is dat het na een tijdje weer droog is. Daarna konden we nog even genieten van het mooie uitzicht, de foto’s en filmbeelden maken.
Helaas ging het toch weer regenen. Een mooie volgende stop zou zijn in Selkirk bij de plaatselijke glasblazerij. Na een half uurtje rijden kwamen we aan in Selkirk. Maar waar is toch die glasblazerij? Nergens te vinden. Dan maar even googlen op de telefoon. Helaas, de glasblazerij is al een aantal jaren gesloten. Aangezien het weer er niet beter op werd hebben we maar besloten richting ons eerste hotel te gaan. Het werd ook wel tijd. Het was inmiddels 15:00 uur.
16:15 uur, aankomst bij Abbots House. Hier blijven we tot zondag. Abbots House ligt in het kleine plaatsje Leith dat zowat vast zit geplakt aan de hoofdstad Edinburgh. Van hieruit gaan we nog veel zien van Edinburgh, de directe omgeving en een aantal bezienswaardigheden verder in Schotland. ’S Avonds was het droog. We hebben nog even een site seeiing door Edinburgh gedaan. Dat belooft veel goeds. Een hele mooie oude en interessante stad. We kunnen niet wachten om naar de capital of Scotland te gaan.