Reisdag Leith - Durness - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Reisdag Leith - Durness - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Reisdag Leith - Durness

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

15 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Durness

Zondag, de reisdag. We zijn vandaag vertrokken uit Leith. Het was zes uur rijden naar de volgende overnachtingplaats in het hoge noorden: Durness. Hoe verder we naar het noorden gingen hoe leuker de wegen. Ruim 50 km reden we over een weg waar maar één auto tegelijk overheen past. Overal had je uitwijkplaatsen. Meestal kon je wel in de verte een tegenligger zien aankomen. Maar niet altijd. In het ergste geval moest je bij een tegenligger dan achteruit terug naar een uitwijkplaats. Vlakbij Durness hadden we ook nog te maken met overstekende schapen. Niet één keer maar wel meerdere keren. Er staan dan ook borden langs de weg met: kijk uit, overstekende schapen.
Het plaatsje Durness heeft overigens meer schapen dan inwoners. Durness is een klein gehucht met enkele huizen, een buurtsuper, een restaurant en een kleine camping. We hebben uitzicht over de zee en het is hier stil. Heel stil. Alleen de wind en vogeltjes bepalen het geluid in dit plaatsje. Na de drukke stad en zijn omgeving zijn we nu in niemandsland. We vinden het allebei heerlijk. We overnachten hier de komende twee dagen in een huisje. Het is een oud huisje met alle faciliteiten aanwezig. We hebben een wasmachine en een vaatwasmachine. Vooral de wasmachine is ontzettend handig. We kunnen de komende dagen de was doen.
We gaan hier de komende twee dagen genieten van de ruige natuur. We kijken er naar uit.

Tags: Durness