Dag2 Yellowstone NP - Reisverslag uit Pahaska Tepee, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Dag2 Yellowstone NP - Reisverslag uit Pahaska Tepee, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Dag2 Yellowstone NP

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

18 Juni 2016 | Verenigde Staten, Pahaska Tepee

Dag 2 in Yellowstone. Vanochtend hebben we doorgebracht op de camping. We zijn wat later opgestaan en hebben heerlijk in het zonnetje ontbeten en een boek gelezen.
Onze eerste stop van vandaag is bij de rangers. Even navragen waar we het beste wild kunnen spotten. De ranger aan de balie laat ons op de kaart zien waar we bepaalde diersoorten kunnen treffen. Beren en wolven zijn niet voorspelbaar. Die lopen overal en nergens. Meestal laten ze zich niet zien. De ranger geeft aan dat we het beste vroeg in de ochtend of begin van de avond op zoek kunnen gaan naar wild. Dan is het koeler en komen de meeste dieren tevoorschijn.
We rijden vanaf de camping richting het noorden langs de Yellowstone River. We stoppen bij Mud Volcano en Sulphur Caldron. Mud Volcano is zoals de naam al aangeeft een modderige poel wat bubbelt in de bergwand. Ook zien we Dragon Mouth. Een bubbelende en rokende poel in de bergwand. De naam is heel toepasselijk. De poel bubbelt hard en het geluid wordt versterkt door het gat in de berg. Het is net een grommende draak. Sulphur Caldron zijn hele grote rokende poelen. Zo groot als zwembaden.
Vervolgens vervolgen we onze reis richting de Canyon. Onderweg naar de Canyon komen we veel Bizons tegen. Zelfs een aantal heel dicht langs de weg. We kunnen ze mooi bekijken, fotograferen en filmen. Wel uitkijkend want het blijven wilde dieren die opeens agressief kunnen reageren.
Bij de Canyon kunnen we genieten van het uitzicht en de prachtige waterval.
Daarna rijden we naar Canyon Village waar we heerlijk genieten van een diner.
Op de terugweg naar de camping komen we nog een mooi groot hert met gewei tegen. Deze staat te eten en laat zich gemakkelijk zien. Meer mensen stonden te kijken en het dier leek totaal niet onder de indruk van alle aandacht.
Het was weer een mooie dag in Yellowstone. Morgen is de derde en laatste dag. Dan gaan we naar het noordwesten naar Mammoth Hot Springs Terraces.