Yosemite NP - Lone Pine - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Yosemite NP - Lone Pine - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Yosemite NP - Lone Pine

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

02 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag zijn we vroeg uit de veren, 7:30 uur. Voor het echt warm wordt willen we de tent opbreken en alle spullen in de auto gepakt hebben. Dat lukt en vervolgens kunnen we onderweg van Yosemite richting Lone Pine. De helft van de route, zo'n twee uur rijden, loopt door Yosemite National Park. Een deel dat we nog niet gezien hebben.
We rijden door een hoger gelegen deel van het park. Dit is te herkennen door de grote hoeveelheid sneeuw die hier aan de kant van de weg ligt. De wegen zijn goed begaanbaar. Waar de vorige dagen het groen de overhand had wordt het landschap nu vooral gevormd door graniet. De omgeving wordt ruwer.
Onze eerste stop is Olmsted Point. Het bied ons een prachtig uitzicht. Vanaf hier zien we de andere kant van Half Dome.
Na Olmsted Point rijden we door naar Tenaya Lake. Een mooi meer omgeven door bomen.
De laatste grote stop in Yosemite National Park is Tuolumne Meadows. Een moerasachtige omgeving met op de achtergrond de bergen.
Nadat we Yosemite uiteindelijk hebben verlaten, komen we nog wat mooie uitzichten tegen. Een totaal andere omgeving dan gisteren. Ook erg mooi om te zien. We genieten hier weer volop.
De rest van de route die we afleggen kent weinig bijzonderheden. Een ruig landschap. Van donker grijs gekleurde bergen tot een dor en verlaten uitgestrekte vlaktes.
Uiteindelijk komen we aan in Lone Pine. Hier gaan we vannacht slapen in leuk en oud hotelletje. Heel sfeervol ingericht. Een beetje begin 1900. Acteur en regisseur John Wayne prijkt hier volop aan de muur. Heerlijk om weer eens in een goed bed te slapen.

• 07 Juni 2016 - 05:25

Rina:

Hé, dat lijkt de Achensee wel! Zijn de bergen hier hoger? Denk het wel, want ik zie niemand langlaufen.....