San Francisco - Fresno - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu San Francisco - Fresno - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

San Francisco - Fresno

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

27 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend hebben we de huurauto opgehaald. Is het een grote auto geworden? Nee, wij hebben een Mitsubishi Mirage mee gekregen. Groot genoeg om al onze spullen mee te nemen. Naast onze tas en koffer moeten er ook nog camping spullen mee. Maar die gaan we morgen kopen. Het was wel even wennen met onze auto. Want het is een automaat. Hoe werkt dat? Gelukkig kon de medewerker van het verhuurbedrijf dat even toelichten. We konden meteen mooi oefenen in San Francisco want we moesten terug naar het hotel om onze spullen op te halen. Wat een gedoe in zo'n grote stad. Veel eenrichtingsverkeer en straten waar je niet in mag vanwege bijvoorbeeld een busbaan. Gelukkig konden we het hotel vinden.
Nadat we waren uit gecheckt zijn we op weg gegaan naar de Golden Gate Bridge. Ook nu weer dwars door de stad. Gelukkig hadden we een stadsplattegrond met alle straten. Naast de brug vonden we een parkeerplaats. Zoals Louise al aangaf in haar reactie op het vorige verslag. We hadden een prachtig zicht op de rode brug. Vanaf de parkeerplaats zijn we ook naar Palace of Fine Arts gelopen. Wat we daar aantroffen was adembenemend. Prachtig om te zien. Het gebouw heeft mooie zuilengangen, reliëfs en beelden. Het is reusachtig groots als je er doorheen loopt. Palace of Fine Arts is het enige restant van de wereldtentoonstelling van 1915.
Na het bezoek zijn we weer in de auto gestapt. Nu om zelf eens over die wereld beroemde brug te rijden. We zijn er heen en terug overheen gereden. Natuurlijk ook om de nodige camera beelden te maken.
Na de Golden Gate Bridge zijn we doorgereden naar het Cliff House aan de kust. Hier zijn vaak zeeleeuwen te bewonderen. Behalve toen wij daar aankwamen. We hebben geen zeeleeuw kunnen ontdekken. Na even genoten te hebben van het prachtige uitzicht over de oceaan zijn we in de auto gestapt om dan toch definitief San Francisco vaarwel te zeggen. We zijn langs de kust gereden tot aan Watsonville bij Santa Cruz. Vanaf daar zijn we richting het oosten gereden naar onze eindbestemming van vandaag Fresno. Onderweg hebben we een navigatie gekocht. Die zat niet bij de auto inbegrepen. Het huren was ruim twee keer duurder dan er eentje aanschaffen. Het rijdt toch wel een stuk makkelijker dan dat je steeds op de kaart moet kijken.
Uiteindelijk kwamen we om 21:00 uur aan in ons hotel in Fresno. Een prachtig hotel waar we één nachtje blijven. Morgen gaan we weer vroeg uit de veren om inkopen te doen voor op de camping. Daarna rijden we naar Sequoia National Park.

• 28 Mei 2016 - 08:51

Louise Van Doorn:

Jammer dat de zeeleeuwen er niet waren, het zijn loeigrote beesten, die niet erg vriendelijk zijn. Een navigatie is wel handig in de auto, het rijdt een stuk relaxer in de grotere steden. Ik ben benieuwd of jullie het Sequoia National Park in komen, 2 jaar terug lag er sneeuw, toen moest je sneeuwbanden of sneeuwkettingen bij je hebben. We zijn toen rechtsomkeert gegaan, zo jammer. Sorry ik wil jullie niet bang maken hoor :-) Veel plezier verder!

• 30 Mei 2016 - 08:49

Margreet Gorter:

Spannend om eerst zonder navigatie in zo'n grote stad te rijden. Van horen zeggen zijn de Amerikanen vriendelijk ook op de weg. Geniet heel erg van de reis. Wij volgen jullie d.m.v. de reisverhalen.