Dag2 Zion NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Dag2 Zion NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Dag2 Zion NP

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag zijn we voor de tweede keer naar Zion National Park gegaan. Er valt nog genoeg te zien. We komen nog even terug op de vraag van Rina over de foto bij het eerste bezoek aan Zion. De foto is inderdaad bijzonder. Al valt dat wel mee als je weet hoe de situatie in het echt is. We zullen het proberen uit te leggen. De rots in de gehele rechterhoek loopt door naar de hoek linksonder. Dit is een rots die uitsteekt over het wandelpad. Als je helemaal rechtsonder in de hoek staat, zoals de foto genomen is, zie je aan de rechterkant de rots die boven het pad uitsteekt. De rots loopt naar links weg omdat het pad die kant op gaat. Het water van de waterval komt van boven waar we staan. In de linker hoek van de foto is een bergwand te zien die recht omhoog loopt. En voor wie het nu helemaal niet meer snapt... we leggen het nog wel een keertje uit als we terug zijn van onze reis.
Vandaag zijn we vanaf het visitor center met de pendelbus door het park naar het eindpunt gegaan. Daar hebben we een mooie wandeling langs de Virgin River gemaakt. Ook wel de Riverside Walk genoemd. Uiteindelijk stopt het pad en gaat het over in The Narrows Trail. Deze wandeltocht moet je voor een groot deel afleggen door de Virgin River. Uiteindelijk komen de rotsen zo dicht bij elkaar dat je bijna door een tunnel heen loopt. Een hele uitdaging die wel wat risico's met zich mee brengt. Kim wilde wel graag een eerste stukje wandelen. De stroming was niet sterk en het water was ondiep. Kwam ongeveer tot knie hoogte. Kim had speciaal open schoenen mee genomen en is een half uurtje The Narrows gaan volgen. Wel heel voorzichtig. Wesley is aan het einde van de Riverside Walk blijven wachten met de camera. Een groot risico om door het water te lopen over keien met een camera bij de hand. Dat is vragen om ongelukken of beter gezegd een natte kapotte camera. Kim heeft wel de foto camera meegenomen en de waterdichte Action camera. Deze is hier mooi voor te gebruiken. Het heeft mooie foto's en camera beelden opgeleverd. Maar helemaal tot The Narrows kon Kim niet komen. Dat schijnt minimaal een uur lopen te zijn door de rivier. Onhaalbaar. Vooral ook omdat Kim niet alle risico's wilde nemen i.v.m. de camera's. Zelf nat worden is niet zo erg maar een foto camera kan daar niet tegen.
Nadat Kim terug was zijn we gezamenlijk terug gelopen naar de pendelbus. Deze hebben we genomen tot de Lodge waar we nog wat gegeten hebben op een terrasje.
Dit was de laatste dag op tussen Zion en Bryce. Morgen pakken we de spullen in en gaan een lange autorit maken van acht en een half uur. We rijden voorbij Salt Lake City naar Teton National Park. Onze volgende bestemming. De Canyon parken laten we achter ons vol mooie indrukken. Teton is een hele ander wereld. Azuur blauwe meren met daarachter hoge bergtoppen van de Rocky Mountains. We kijken er naar uit.

• 14 Juni 2016 - 08:02

Rina:

Wes, bedankt voor je uitleg. Met deze wetenschap kan je de foto ook anders bekijken. Dan zijn het niet alleen maar heel mooie kleuren.

Wat een mazzel trouwens voor je, dat je een filmcamera bij je hebt, die niet nat mag worden!

Het zijn weer schitterende foto's van Bryce. Wat een prachtige kleuren hebben die rotsen. En wat een schattige foto met de eekhoorn. Je zou hem zo meenemen om als huisdier te houden.

Geniet van jullie rit naar de Rocky Mountains. Ik kijk ook alweer uit naar jullie verhalen en foto's.