boottochtje Lake Coruisk - Reisverslag uit Elgol, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu boottochtje Lake Coruisk - Reisverslag uit Elgol, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

boottochtje Lake Coruisk

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

24 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Elgol

Dinsdag, boottochtje. Vandaag zijn we na het ontbijt naar Elgol gereden. Dit is een klein gehucht aan de zuidkant van Isle of Skye. Om daar te komen moesten we weer over de nodige smalle kronkel weggetjes rijden. Je vraagt je dan steeds weer af: komen we ergens? En jawel, we kwamen uiteindelijk in de kleine haven van Elgol. Daar lag de kleine boot van Misty Isle. We werden hartelijk ontvangen en niet veel later vaarden we richting de overzijde, nabij Lake Coruisk. Het meer ligt op Isle of Skye maar is het makkelijkst bereikbaar met de boot. Vanaf de andere zijde is het meer bijna niet te bereiken door de Cuillin Hills. Alleen fanatieke hikers zullen deze tocht ondernemen. Voor ons is dat te gortig en dus namen wij de boot. Met als grote voordeel dat je ook dieren kan spotten in zee. Vlak voor aankomst aan de overzijde kwamen we een grote groep zeehonden tegen. De boot kon aardig dichtbij komen voor de nodige foto’s en filmopnames. Daarna meerden we aan land. Een prachtige wandeling door de ongerepte natuur bracht ons bij Lake Coruisk. Je waant je midden in de natuur in alle rust. Je kunt een speld horen vallen. Echt geweldig. We zijn bijna een uur op een steen bij het meer blijven zitten en genieten van de rust. We hadden anderhalf uur dus werd het weer tijd om terug te gaan naar de boot. Ook op de terugweg hebben we nog kunnen genieten van de schattige zeehonden. Een prachtige tocht dat zeker de moeite waard was.

• 25 Juni 2014 - 18:44

Rina En Frank:

Wat een prachtige natuur en wat leuk, die zeehondjes! Volgens ons genieten jullie elke dag met volle teugen.....Veel plezier nog!