Zion NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Zion NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Zion NP

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

We worden wat later wakker dan de vorige dagen. Onze tent staat lekker in de schaduw. Het wordt pas rond een uur of tien warm. De nachten zijn hier wel wat kouder dan bij de Grand Canyon. Ondanks dat hebben we goed geslapen.
Vandaag gaan we naar Zion National Park. Hoe komt dit park aan zijn naam? In 1860 gaven mormoonse pioniers dit gebied de naam Zion. Afgeleid van het Bijbelse 'Zion'. Voor de pioniers was dit gebied een plek van rust en veiligheid. Vandaar Zion: het beloofde land. In 1909 werd Zion een National Monument en in 1919 werd Zion uitgeroepen tot National Park.
Zion is een canyon park vol kleurige rotsen die door erosie bizarre vormen hebben aangenomen. De Virgin River stroomt door het park. We komen het park binnen via de oost ingang (Checkerboard Mesa). We zijn direct onder de indruk van het landschap. De weg kronkelt tussen de rotsen door. De rode rotsen en groene begroeiing overheersen in dit grillige landschap. We stoppen regelmatig om wat te filmen en foto's te maken.
Uiteindelijk komen we aan bij het Visitor Center. Vanaf hier zijn we afhankelijk van de pendelbussen. We mogen niet met de auto het park verder in. We nemen de bus naar de Zion Lodge. Vanaf hier gaan we wandelen. We maken een wandeling van ongeveer 2 kilometer naar de Emerald Pools. Het is een mooie wandeling. We komen uit bij de Pools. Ze zijn behoorlijk opgedroogd. Van de waterval, die de Pools vult, komt nog maar een zielig straaltje water naar beneden. Het is dus al weer te droog. Ondanks we dus geen waterval zien genieten we wel van de rotsformaties. We wandelen zelfs onder een enorme overhellende rots door. Prachtig.
Na de wandeling eten en drinken we nog wat bij de Lodge. Het is al weer laat in de middag. We besluiten terug te gaan naar de camping. De komende dagen hebben we nog zeker de tijd om Zion verder te bekijken. Het park is enorm en heeft nog veel te bieden.

• 11 Juni 2016 - 22:47

Rina:

Wat een prachtige kleuren! Wat zijn jullie toch aan het genieten! Prachtige reis.
    De laatste foto kan ik niet helemaal plaatsen. Het lijkt wel met een ronde lens gemaakt te zijn. Heel bizar. Wel mooi, hoor!

• 12 Juni 2016 - 11:41

Carry Backers30@gmail.com:

Wat een prachtige reis en mooie plekken ik geniet ervan op afstand van jullie verhalen en foto's prachtig allemaal nog heel veel plezier verder groetjes Thon en Carry