Grand Canyon - Bryce Zion - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Bryce Zion - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Bryce Zion

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We verlaten de Grand Canyon en gaan op weg richting de Bryce Zion camping. De camping ligt, wat een verrassing, tussen de twee nationale parken in. Onderweg zien we een grote rookwolk in de verte. We bevinden ons nog in Grand Canyon National Park. Op het moment dat we dichterbij komen zien we dat het om een bos brand gaat. In eerste instantie denken we nog dat er behoorlijk wat mis is. Maar dat valt mee. Tussen de bossen zien we mannen in gele afgesloten pakken met vlammen werpers. Hier en daar komen we brandweerauto's en auto's van de park rangers tegen met zwaailichten. Het is duidelijk dat ze een gecontroleerde brand hebben gecreëerd. Wat opvalt is dat vooral het hoge gras tussen de bomen in brand staat. Hier en daar zijn vlammen zichtbaar. Maar vooral heel veel rook. Het smeult aan alle klanten. De rook waait van ons af. Dus niet naar de weg. De hitte komt ons wel tegemoet. Het is een behoorlijke bezienswaardigheid. Veel mensen stoppen om foto's te maken. Deze branden worden overigens gecreëerd om de natuur een handje te helpen. As is vruchtbaar en waar kale plekken ontstaat is er plek voor nieuw leven.
We rijden verder. Onderweg komen we nog prachtige vergezichten tegen. Scheuren in de aarde. Het is het einde van de Grand Canyon.
Onderweg komen we nog langs Glenn Canyon. We maken een korte foto stop en rijden verder. We moeten namelijk nog een behoorlijk stuk rijden. Afslaan en de Glenn Canyon bekijken, daar hebben we helaas geen tijd voor.
We komen aan het einde van de middag aan op de Bryce Zion camping. We blijven hier maar liefst vier dagen. We hebben de tijd op Zion National Park en Bryce Canyon te bekijken.
Nadat we de tent hebben opgezet eten we wat bij het cafe op de camping. Het is een mooie camping. We gaan er op vooruit. We begonnen op een gratis camping in Sequoia NP. Daar hadden we geen echt toilet. Het was gewoon een gat in de grond. Net zoals vroeger. Er waren ook geen douches. Deze hadden we ook niet op de camping in Yosemite NP. De vorige en deze camping hebben we wel douches en een normaal toilet. Het ziet er hier goed uit. De Bryce Zion camping is naar Europese maatstaven. We hebben bij onze tent zelfs water, elektriciteit en ja hoor... zelf wifi. Een mooie camping om een aantal dagen te verblijven.