Las Vegas - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Las Vegas - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Las Vegas - Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

07 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We hebben Las Vegas verlaten en rijden richting Grand Canyon Village. Daar zullen we de komende twee nachten op de camping overnachten. Deze keer een camping zonder beren. Wel hebben ze hier Elken en raven. Elk is een herten soort. Er zijn hier veel Elken en het lijkt er op dat ze vooral rondom de camping verblijven. Ze schrikken totaal niet van auto's en mensen. Ze steken rustig over of blijven aan de rand van de weg stilstaan. Voor de raven moeten we oppassen zo horen we van de rangers. Ze zijn heel brutaal en pakken eten van de picknick plaatsen.
Voordat we zover kwamen zijn we eerst nog gestopt bij twee bezienswaardigheden. Lake Mead en de Hoover Dam. Gisteren hebben we deze vanuit de lucht gezien. Nu zien we ze van wat dichterbij. Vooral de Hoover Dam is indrukwekkend. Zoals gisteren al omschreven is de damwand boven 15 meter dik. Aan de voet maar liefst 200 meter. En wat een hoogte. De dam werd gebouwd om overstromingen van de achtergelegen gebieden tegen te gaan. Ook werd er meteen gebruik van gemaakt om stroom op te wekken. De bouw van de dam is helemaal terug verdiend met het opwekken van elektriciteit.
We komen dus aan op de camping bij de Grand Canyon. Wat opvalt is dat het hier een uur eerder donker is. Op het moment dat het donker is zien we wat geweldigs. Een prachtige sterrenhemel met ontelbaar aantal sterren. Fantastisch om te zien.
Morgen hebben we de hele dag om de Grand Canyon te bekijken.

• 10 Juni 2016 - 12:26

Theo En Margreet:

Zo te lezen is het tot nu toe alleen maar genieten en veel indrukken opdoen. Fijn dat jullie zoveel mooie dingen te zien krijgen. Goede reis verder.