Dag3 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Dag3 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Dag3 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

06 Juni 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag gaan we een vliegtochtje over de Grand Canyon maken. De Grand Canyon wordt overigens onze volgende bestemming op onze reis. Het lijkt ons geweldig om er overheen te vliegen. Over twee dagen kunnen we de Grand Canyon van dichterbij bekijken.
We worden opgehaald met een busje bij hotel New York-New York. Vanaf daar worden we naar het vliegveld gebracht.
Uiteindelijk zitten we dan in het vliegtuigje. Het weer is fantastisch. Geen wolkje te bekennen. De piloot kondigt aan dat het wel een beetje een 'bumpy flight' wordt. En dat blijkt ook zo te zijn. Af en toe schudt het vliegtuigje heen en weer. Soms vallen we enkele meters naar beneden. Lekker voor je maag. Maar het is het waard. Eerst vliegen we over de Hoover Dam. Met een hoogte van 221,40 meter is het de op één na hoogste dam in de Verenigde Staten. De damwand is boven 15 meter dik. Aan de voet maar liefst 200 meter. Een enorm bouwwerk. Vanaf boven is de dam natuurlijk een stukje kleiner. Prachtig om te zien. Vooral omdat we er omheen vliegen.
Na nog een stuk verder te hebben gevlogen komen we dan aan bij de Grand Canyon. Indrukwekkend. Dat is de beste omschrijving. Veel hoogte verschillen met er tussendoor de Colorado River. Leuk om te bedenken dat we morgen met de auto naar de Grand Canyon gaan. We hebben daar vervolgens een hele dag om het van dichterbij te bekijken.
De vlucht duurt een uur. We komen weer veilig aan de grond. Daarna gaan we eerst naar het hotel. Vanavond gaan we voor de laatste keer Las Vegas in. En niet zomaar. We gaan niet naar The Strip. We gaan naar de plek waar het allemaal begon: Fremont Street. Deze straat dateert uit 1905. De begin periode van de gok stad.
En jawel. Fremont Street is echt oud Las Vegas. Oude knipperende lampjes i.p.v. plasma-achtige schermen. Een straat vol met laag bouw i.p.v. de torenhoge wolkenkrabbers aan The Strip. Straat artiesten en muzikanten. Michael Jackson loopt hier nog rond en Elvis Presley zingt op het podium. Het doet ouderwets en gezellig aan. Alleen de overkapping van de straat is modern. Je kunt zelfs tokkelen langs de overkapping. Op een gegeven moment begint de lichtshow in het plafond van dit dak. Futuristische tekeningen flitsen voorbij op populaire pop muziek. Na enkele minuten is de show voorbij en verandert Fremont Street weer in het oude Las Vegas. Tijdloos alsof we in een oude film staan.
Morgen gaan we Las Vegas verlaten. We rijden dan de natuur in naar de Grand Canyon.