Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Yosemite NP

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

31 Mei 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

De nacht was zacht qua temperatuur. Lekker om te slapen. Een groot verschil met Sequoia NP. Vroeg in de nacht werden we wakker door een hoop kabaal en mensen die hard riepen. Iets in de trant van: "ga weg beer". Vervolgens reed een auto van de National Park Service naar de plek waar het geluid vandaan kwam. Ook in Yosemite zijn er dus beren. Gelukkig zijn er dus de hele nacht rangers op de camping om te helpen. Ook hier weer strenge regels. Eten, drinken, toilet artikelen in de anti beren kluis. Niet in de tent of auto. Nu zullen er lezers denken: toilet artikelen? Wat moeten beren daar nou mee? Toilet artikelen hebben een geur. Zoals o.a. douche olie. Beren willen graag weten wat ze ruiken. Opeten zullen ze het niet want het is niet eetbaar. Maar ze komen er wel op af. Dus goed opbergen. Voor de rest hoef je niets te doen. Beren komen niet naar je tent als er niets in ligt dat ze ruiken. In mensen zijn beren niet geïnteresseerd. Hiermee is meteen de vraag van Ginny beantwoord.
We zijn direct weer in slaap gevallen en uiteindelijk werden we 's ochtends vroeg gewekt door een heerlijk zonnetje. Om acht uur was het al behoorlijk warm.
Vandaag dus onze eerste dag in Yosemite National Park. We zijn vanaf de camping richting Yosemite Valley gereden. Voor de Valley zijn we afgeslagen naar de Bridalveil Fall. De bruidsluier waterval. Nadat we de auto hebben geparkeerd zijn we er heen gelopen. We konden aardig dicht bij de waterval komen. We wisten meteen hoe deze waterval aan zijn naam komt. Door de wind waait het water naar voren. Hierdoor krijg je een prachtige uitwaaiende sluier van water. Aan de voet van de waterval werden we dan ook behoorlijk nat. Door al het wegwaaiende water kun je niet eens meer de waterval zien. De waterval was beter zichtbaar vanaf een afstandje.
Na de Bridalveil Fall zijn we verder gereden richting Glacier Point. Een behoorlijk stuk rijden. Ongeveer anderhalf a twee uur. Gelukkig zijn er onderweg nog vele mooie stops. Zo hebben we genoten van het uitzicht van Tunnel View. Richting Glacier Point kwamen we steeds hoger in de bergen. De wegen werden smaller en onderweg kwamen we sneeuw tegen. De weg was overigens heel goed begaanbaar. De sneeuw lag alleen in de berm. Vlak voor Glacier Point kwamen we bij Washburn Point. Hier hebben we een hele tijd staan genieten van het uitzicht. We konden ontzettend ver kijken. Schuin onder ons de vallei. Daarboven torende Half Dome boven alles uit met de Nevada en Vernal Falls. Op de achtergrond besneeuwde bergtoppen. Een schilderachtig plaatje. Na Washburn Point zijn we nog naar Glacier Point gereden. Dit is een hoger gelegen punt met als resultaat het zelfde uitzicht. Naar ons idee wat minder mooi omdat er struiken voor de afgrond groeien die een deel van het uitzicht belemmerde.
Vol indrukken zijn we terug gereden naar de camping. Waar we nog hebben zitten nagenieten van alles wat we gezien hebben.
'S avonds zijn we naar een restaurant gereden net buiten het park. Hier hebben we ontzettend lekker zitten eten. Tot nu toe het beste restaurant waar we hebben zitten eten. Wel een stuk duurder. Maar dan heb je ook wat. De omgeving waarin we zaten was prachtig. Zou zo passen in een reclame van Center Parcs. We zaten op een houten veranda met aan de buitenzijde bomen en lage groene beplanting. En een zacht zonnetje dat schijnt tussen de bladeren van de bomen door. Hierdoor ontstond een prachtig licht effect.
Een mooie eerste dag in Yosemite. Dat belooft wat voor morgen.