Dag3 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Dag3 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Dag3 San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

26 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag, de derde en laatste dag in San Francisco, zijn we eerst naar het Civic center gelopen. In het Civic center staat de City Hall, theater, opera en het concertgebouw van de stad. Het meest in het oog springende gebouw is de City Hall met zijn grote koepel.
Vanaf het Civic center hebben we de bus genomen naar China Town. De ingang van deze wijk wordt duidelijk aan gegeven door een Chinese poort. Bij de poort staan twee stenen leeuwen geposteerd aan beide kanten van de poort. We waanden ons in China. In de wijk zijn vele Chinese antiekwinkels en restaurants te vinden. Het mooiste vonden we de Chinese straatverlichting die bestond uit karakteristieke straatlantaarns en hangende lampionnen over de weg. Chinatown San Francisco is na Chinatown New York de grootste in Noord-Amerika.
Vanaf Chinatown zijn we richting Fishermans Wharf gelopen. We kwamen uit bij de Coit Tower. Het was een behoorlijk klim naar de toren. Coit Tower ligt op Telegraph Hill. Eén van de hoge heuvels waar de stad op is gebouwd. Eenmaal boven op de toren hadden we een prachtig uitzicht over San Francisco. We konden alle kanten van de stad bekijken. Het weer was er perfect voor, geen wolkje te bekennen op deze stralende zomerse dag.
Na Coit Tower zijn we naar Pier 39 gelopen waar we heerlijk op een terrasje zijn gaan zitten. Met prachtig uitzicht op de haven hebben we heerlijk zitten nagenieten van deze mooie stad. Na een heerlijk Mexicaans diner zijn we met de bus terug gegaan naar ons hotel. Morgen ochtend halen we de auto op en gaan we de laatste bezichtigingen doen. De Golden Gate bridge en Palace of Fine Arts. Daarna verlaten we de stad op weg naar het oosten richting de nationale parken waar we eerst nog een tussenstop gaan maken in Fresno. Op weg met prachtige herinneringen aan San Francisco.

• 27 Mei 2016 - 09:03

Louise Van Doorn:

Leuk om weer alle herinneringen op te halen, jullie genieten, dat is te zien. Vlak na de Golden Gatebridge is een groot parkeerterrein, vanwaar je dan een mooi uitzicht hebt op de brug en San Francisco.
    Behouden trip met jullie huurauto, ook een grote bak?

• 27 Mei 2016 - 12:06

Rina:

Wat ontzettend leuk, Chinatown!
    En....niet te ver over de Golden Gatebridge hangen, hoor!