Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Venetië

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

26 Juni 2015 | Italië, Venetië

Donderdag 26 juni. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt gaan we met de boot naar Venetië. Onderweg hebben we een prachtig zicht op de skyline van deze beroemde stad. We gaan aan wal in de buurt van het Palazzo Ducale. Het is enorm druk in de stad met toeristen. Niet echt een verassing. Het is hier altijd druk. We maken vervolgens een wandeling langs het water. Lopen hier en daar een brug over en we komen uiteindelijk aan bij Campo Santo Stefano. Hier gaan we op een terrasje zitten en drinken een heerlijke cappuccino met wat lekkers daarbij. Dat hebben we wel verdiend na een heel stuk lopen. Daarna lopen we naar Rialto en de bekendste brug: Ponte di Rialto. Als we bij de brug aankomen zien we dat we weer met onze neus in de boter vallen. Vanwege restauratie werkzaamheden staat de brug in de steigers. Jammer. We lopen verder naar de vismarkt van Rialto. Helaas is die er vandaag niet. Het enige wat over blijft is een leeg plein dat naar vis ruikt. Maakt niet uit. We wandelen via Canal Grande naar Piazza San Marco, het culturele hart van Venetië met de basilica di San Marco. Het blijft een prachtig sfeervol plein. Nadat we hier uitgebreid hebben rondgekeken gaan we terug naar de aanlegsteiger van de boot. Om tien over vijf brengt deze ons terug richting het hotel. Nadat we terug zijn gekeerd op de landtong, eten we nog wat bij een klein barretje in het haventje. Het was een leuke dag in Venetië. Het blijft een prachtige stad.

PS. O’ ja, voor diegene die zich afvragen of we een gondeltochtje hebben gemaakt? Nee, dat hebben we niet. Een gondeltochtje is helemaal niet zo romantisch als het lijkt: 80 euro voor 30 minuten. Een kil tochtje dus.

Tags: Venetië

Verslag uit: Italië, Venetië

Italië

Hallo allemaal,

Het is een jaartje geleden dat we in Schotland op vakantie waren. Tijd om de spullen in te pakken en weer op reis te gaan. Dit jaar gaan we rondreizen door Italië. Gaan jullie mee?

In het najaar van 2012 gingen Kim en ik samen voor het eerst op vakantie. De bestemming: Sicilië. En wat hebben we genoten van dit prachtige eiland. We hebben toen meteen gezegd dat we zeker terug zouden keren naar Italië. Dit jaar is het dus zover. Aangezien Italië heel veel te bieden heeft, kunnen we niet het hele land rondreizen. We hebben ervoor gekozen om te reizen tot Rome. We beginnen in de Alpen in de Valle d’Aosta. Vervolgens gaan we via de bloemenrivièra en Toscane naar Rome. Na een uitgebreid bezoek aan de hoofdstad gaan we via Umbrië naar Venetië. Op de terugweg naar huis maken we nog een stop in Fürth. Om na te genieten van de mooie reis.

Wat gaan we zoal bekijken en doen?
Een wandeling maken in de Alpen door Parco Nazionale del Gran Paradiso en op zoek naar de in het wild levende steenbokken, Cinque Terre, autoritten maken door de wijngebieden van Toscane met een bezoek aan de middeleeuwse stad Siena, Rome gaan we uitgebreid bekijken met o.a. het Colosseum en de prachtige fonteinen die Rome rijk is, Vaticaanstad, de grotten van Frasassi en Parco Nazionale dei Monti Sibillini in Umbrië en genieten van de romantische stad Venetië. En nog veel meer!

Kortom, ruim drie weken vol belevenissen. Via 'waar ben jij nu' houden we iedereen op de hoogte met reisverslagen en foto's. Kijk, lees en geniet met ons mee.

Groeten,

Wesley en Kim