Frasassi & Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Frasassi & Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Frasassi & Assisi

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

24 Juni 2015 | Italië, Assisi

Woensdag 24 juni. Het is een uur of drie ’s ochtends als het opeens hard begint te regenen. Even later begint het ook te onweren. De weersvoorspelling is uitgekomen. Kim en ik doen bijna geen oog meer dicht. Een uur of zes begint het in de tent een beetje nat te worden. Dit komt omdat er spullen tegen het tentdoek liggen. De tent is immers niet zo heel groot en het is niet te voorkomen dat er spullen tegen het tentdoek aankomen. Om een uur of acht beginnen onze kussens en slaapzakken nat te worden. We vinden het wel welletjes. De onweer komt dichterbij en we besluiten snel wat kleding aan te trekken en in de auto te gaan zitten. Op het moment dat Kim naar het toilet is en ik zelf met spullen in de weer ben, stopt het met onweren en wordt het zelfs droog. Om negen uur is het echt droog. Dat is een meevaller. Snel besluiten we de slaapzakken buiten op te hangen. De kletsnatte buitentent halen we van de tent af en hangen we over de auto. Hopende dat alle spullen inclusief de binnentent een beetje droogt. Dat zou fijn zijn voordat het weer begint te regenen. De weersvoorspellingen zijn namelijk niet best. Maar opeens begint de zon te schijnen en het grijze wolkendek verdwijnt langzaam. We hebben geluk. Het blijft droog en het wordt zelfs aangenaam warm. Alle natte spullen kunnen drogen in het zonnetje. Na twaalven is alles droog en besluiten we dat gene te gaan doen wat we gepland hadden. We stappen in de auto en gaan naar de grotten van Frasassi. Eenmaal daar aangekomen blijkt het een grote attractie. Na de auto geparkeerd te hebben en toegangskaartjes te hebben gekocht, stappen we met een groepje andere geïnteresseerden in een bus die ons naar de grotten brengt. We worden ontvangen door een gids en gaan de grotten in. Helaas mogen we niet filmen en fotograferen. We komen in de eerste kamer. Wat overweldigend. De grot is enorm van omvang met overal stalagmieten en stalactieten. Duizenden jaren oud. In veel gesteentes ziet de gids een dier of bijzondere vorm. Zo heb je bijvoorbeeld de ijsbeer en verschillende dwergen. Zelfs de duivel met in zijn hand een kandelaar is aanwezig. Je hebt er wel een levendige fantasie voor nodig. De grotten van Frasassi zijn duidelijk de moeite waard. Helaas mochten we dus niet filmen of fotograferen. Voor het idee hebben we een afbeelding van internet toegevoegd aan deze pagina.
Na Frasassi zijn we naar onze volgende bestemming gereden: Assisi. We komen daar laat in de middag aan. We kijken wat rond en eten een pizza in een gezellig klein restaurant in een steegje. Nadat we klaar zijn met eten kunnen we de zon zien ondergaan. Een mooi gezicht vanaf het hoger gelegen stadje. Een mooie afsluiting van onze dagen in Umbrië. Morgen pakken we de auto in en gaan we op weg naar onze laatste bestemming in Italië: Venetië.

Verslag uit: Italië, Assisi

Italië

Hallo allemaal,

Het is een jaartje geleden dat we in Schotland op vakantie waren. Tijd om de spullen in te pakken en weer op reis te gaan. Dit jaar gaan we rondreizen door Italië. Gaan jullie mee?

In het najaar van 2012 gingen Kim en ik samen voor het eerst op vakantie. De bestemming: Sicilië. En wat hebben we genoten van dit prachtige eiland. We hebben toen meteen gezegd dat we zeker terug zouden keren naar Italië. Dit jaar is het dus zover. Aangezien Italië heel veel te bieden heeft, kunnen we niet het hele land rondreizen. We hebben ervoor gekozen om te reizen tot Rome. We beginnen in de Alpen in de Valle d’Aosta. Vervolgens gaan we via de bloemenrivièra en Toscane naar Rome. Na een uitgebreid bezoek aan de hoofdstad gaan we via Umbrië naar Venetië. Op de terugweg naar huis maken we nog een stop in Fürth. Om na te genieten van de mooie reis.

Wat gaan we zoal bekijken en doen?
Een wandeling maken in de Alpen door Parco Nazionale del Gran Paradiso en op zoek naar de in het wild levende steenbokken, Cinque Terre, autoritten maken door de wijngebieden van Toscane met een bezoek aan de middeleeuwse stad Siena, Rome gaan we uitgebreid bekijken met o.a. het Colosseum en de prachtige fonteinen die Rome rijk is, Vaticaanstad, de grotten van Frasassi en Parco Nazionale dei Monti Sibillini in Umbrië en genieten van de romantische stad Venetië. En nog veel meer!

Kortom, ruim drie weken vol belevenissen. Via 'waar ben jij nu' houden we iedereen op de hoogte met reisverslagen en foto's. Kijk, lees en geniet met ons mee.

Groeten,

Wesley en Kim