Piano Grande - Reisverslag uit Piano Grande, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Piano Grande - Reisverslag uit Piano Grande, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Piano Grande

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

22 Juni 2015 | Italië, Piano Grande

Maandag 22 juni. Vroeg in de ochtend werden we wakker van de vogels en insecten. Het was een behoorlijke herrie buiten onze tent. Rond acht uur zijn we opgestaan en zijn we gaan ontbijten. Heerlijk in het zonnetje. Daarna hebben we het lekker rustig aan gedaan. Beetje internetten, boekje lezen, zwemmen. Nou ja, zwemmen… Kim heeft geprobeerd te zwemmen maar het water was ijskoud. Vrij logisch aangezien de nachten hier een stuk frisser zijn. Het koelt behoorlijk af. Slaapzakken zijn dus geen overbodige luxe. Doordat de nachten fris zijn, waren de flessen drinken in de auto vanochtend lekker koud. Dat is wel een voordeel.
Vanmiddag zijn we naar de Piano Grande geweest. Dit is een grote vallei in het Nationale Park Monti Sibillini. Eerst rijd je door de bergen en dan opeens kom je in een immens grote vallei. In de zomer is deze vallei bezaaid met bloemen. Op dit moment was het nog groen met hier en daar een partij bloemen. Maar niet zo veel. Het doet niets af aan de majestueuze glooiende vallei. Prachtig gezicht. Nadat we hier een tijdje hebben doorgebracht zijn we terug gegaan naar de camping. Vanavond gaan we dineren in het restaurant van de camping. Evenals gisteren. Toen zaten we buiten op het terras maar vandaag hebben we binnen geboekt. Het koelt hier vrij snel af. Logisch in de bergen van Monti Sibillini.

Verslag uit: Italië, Piano Grande

Italië

Hallo allemaal,

Het is een jaartje geleden dat we in Schotland op vakantie waren. Tijd om de spullen in te pakken en weer op reis te gaan. Dit jaar gaan we rondreizen door Italië. Gaan jullie mee?

In het najaar van 2012 gingen Kim en ik samen voor het eerst op vakantie. De bestemming: Sicilië. En wat hebben we genoten van dit prachtige eiland. We hebben toen meteen gezegd dat we zeker terug zouden keren naar Italië. Dit jaar is het dus zover. Aangezien Italië heel veel te bieden heeft, kunnen we niet het hele land rondreizen. We hebben ervoor gekozen om te reizen tot Rome. We beginnen in de Alpen in de Valle d’Aosta. Vervolgens gaan we via de bloemenrivièra en Toscane naar Rome. Na een uitgebreid bezoek aan de hoofdstad gaan we via Umbrië naar Venetië. Op de terugweg naar huis maken we nog een stop in Fürth. Om na te genieten van de mooie reis.

Wat gaan we zoal bekijken en doen?
Een wandeling maken in de Alpen door Parco Nazionale del Gran Paradiso en op zoek naar de in het wild levende steenbokken, Cinque Terre, autoritten maken door de wijngebieden van Toscane met een bezoek aan de middeleeuwse stad Siena, Rome gaan we uitgebreid bekijken met o.a. het Colosseum en de prachtige fonteinen die Rome rijk is, Vaticaanstad, de grotten van Frasassi en Parco Nazionale dei Monti Sibillini in Umbrië en genieten van de romantische stad Venetië. En nog veel meer!

Kortom, ruim drie weken vol belevenissen. Via 'waar ben jij nu' houden we iedereen op de hoogte met reisverslagen en foto's. Kijk, lees en geniet met ons mee.

Groeten,

Wesley en Kim