Rustdag camping en strand - Reisverslag uit Sestri Levante, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Rustdag camping en strand - Reisverslag uit Sestri Levante, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Rustdag camping en strand

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

10 Juni 2015 | Italië, Sestri Levante

Woensdag 10 juni. De eerste nacht in de tent hebben we goed geslapen. Het grote voordeel van slapen in een tent is dat je helemaal geen wekker nodig hebt. Je wordt gewoon wakker rond een uur of acht. Mocht je zelf dan weer omdraaien dan wordt je tegen negenen vanzelf uit je tent gejaagd door het zonnetje.
Vandaag houden we een rustdag. Lekker relaxen op de camping en aan het strand. Het strand is een kleine tien minuten rijden. Lekker dichtbij dus. Na een paar uurtjes strand werd het tijd voor het eerste overheerlijke Italiaanse ijsje. Na terugkomst op de camping zijn we nog even wezen zwemmen in het buiten zwembad. Heerlijk zo’n dagje. ’S Avonds zijn we een heerlijke pizza wezen eten in het plaatsje Riva aan zee. Morgen gaan we weer wat ondernemen. Dan gaan we naar Cinque Terre.

Tags: Riva, Maremonti

Verslag uit: Italië, Sestri Levante

Italië

Hallo allemaal,

Het is een jaartje geleden dat we in Schotland op vakantie waren. Tijd om de spullen in te pakken en weer op reis te gaan. Dit jaar gaan we rondreizen door Italië. Gaan jullie mee?

In het najaar van 2012 gingen Kim en ik samen voor het eerst op vakantie. De bestemming: Sicilië. En wat hebben we genoten van dit prachtige eiland. We hebben toen meteen gezegd dat we zeker terug zouden keren naar Italië. Dit jaar is het dus zover. Aangezien Italië heel veel te bieden heeft, kunnen we niet het hele land rondreizen. We hebben ervoor gekozen om te reizen tot Rome. We beginnen in de Alpen in de Valle d’Aosta. Vervolgens gaan we via de bloemenrivièra en Toscane naar Rome. Na een uitgebreid bezoek aan de hoofdstad gaan we via Umbrië naar Venetië. Op de terugweg naar huis maken we nog een stop in Fürth. Om na te genieten van de mooie reis.

Wat gaan we zoal bekijken en doen?
Een wandeling maken in de Alpen door Parco Nazionale del Gran Paradiso en op zoek naar de in het wild levende steenbokken, Cinque Terre, autoritten maken door de wijngebieden van Toscane met een bezoek aan de middeleeuwse stad Siena, Rome gaan we uitgebreid bekijken met o.a. het Colosseum en de prachtige fonteinen die Rome rijk is, Vaticaanstad, de grotten van Frasassi en Parco Nazionale dei Monti Sibillini in Umbrië en genieten van de romantische stad Venetië. En nog veel meer!

Kortom, ruim drie weken vol belevenissen. Via 'waar ben jij nu' houden we iedereen op de hoogte met reisverslagen en foto's. Kijk, lees en geniet met ons mee.

Groeten,

Wesley en Kim