Het paradijs - Reisverslag uit Gressan, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Het paradijs - Reisverslag uit Gressan, Italië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Het paradijs

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

08 Juni 2015 | Italië, Gressan

Maandag 8 juni. Vroeg in de ochtend werden we wakker door een onweersbui. De vallei was in nevel gehuld. Niet zo’n best vooruitzicht. Gelukkig werd het rond een uur of half tien droog. De nevel verdween en de zon kwam direct weer te voorschijn. Het werd meteen weer lekker warm. Een mooie dag om te gaan wandelen in Parco Nazionale del Gran Paradiso. Volgens de andere gasten doet het nationale park zijn naam eer aan. En ja hoor, dat doet het zeker. Het is een waar paradijs. De bergweg vol kronkels door het park, naar het kleine dorpje Valnontey, is al een attractie op zich. De weg loopt tussen en over prachtige ruige bergen en onderweg kwamen we ook nog langs een mooie waterval. Uiteindelijk kwamen we aan op de parkeerplaats van Valnontey. Vandaar lopen verschillende wandelroutes door het nationale park. We kozen één route en gingen op pad. Het wandelpad liep met kronkels de berg op. Een aardige onderneming want het pad liep hier en daar behoorlijk steil. Uiteindelijk kwamen we in een waar paradijs terecht bij een prachtige grote waterval in een groene omgeving. We hebben daar een tijdje op een steen gezeten en genoten van de omgeving. Daarna liepen we weer verder. Wat we al een beetje zagen aankomen waren grijze wolken. Vervolgens begon het ook nog eens te onweren. We zijn direct omgekeerd het wandelpad naar beneden naar de vallei. Lopen met onweer in de bergen is niet zo veilig. Vandaar onze terugtocht. Eerder dan gepland. Aangekomen in de vallei begon het ook nog eens te regenen. Gelukkig hadden we kleine paraplu’s meegenomen. In de vallei zijn we in een klein café een cappuccino gaan drinken. Een beetje hopende dat het weer droog zou gaan worden. Dit werd het niet en dus besloten we met de auto richting Cogne te rijden. In dat plaatsje zijn we naar de supermarkt geweest voor de nodige boodschappen. Daarna zijn we terug gereden naar Gressan, naar ons appartement. Het was een mooie wandeling door Gran Paradiso. Jammer dat het onderbroken werd. Want stiekem hadden we nog gehoopt een steenbok tegen te komen in dit ware paradijs.

Verslag uit: Italië, Gressan

Italië

Hallo allemaal,

Het is een jaartje geleden dat we in Schotland op vakantie waren. Tijd om de spullen in te pakken en weer op reis te gaan. Dit jaar gaan we rondreizen door Italië. Gaan jullie mee?

In het najaar van 2012 gingen Kim en ik samen voor het eerst op vakantie. De bestemming: Sicilië. En wat hebben we genoten van dit prachtige eiland. We hebben toen meteen gezegd dat we zeker terug zouden keren naar Italië. Dit jaar is het dus zover. Aangezien Italië heel veel te bieden heeft, kunnen we niet het hele land rondreizen. We hebben ervoor gekozen om te reizen tot Rome. We beginnen in de Alpen in de Valle d’Aosta. Vervolgens gaan we via de bloemenrivièra en Toscane naar Rome. Na een uitgebreid bezoek aan de hoofdstad gaan we via Umbrië naar Venetië. Op de terugweg naar huis maken we nog een stop in Fürth. Om na te genieten van de mooie reis.

Wat gaan we zoal bekijken en doen?
Een wandeling maken in de Alpen door Parco Nazionale del Gran Paradiso en op zoek naar de in het wild levende steenbokken, Cinque Terre, autoritten maken door de wijngebieden van Toscane met een bezoek aan de middeleeuwse stad Siena, Rome gaan we uitgebreid bekijken met o.a. het Colosseum en de prachtige fonteinen die Rome rijk is, Vaticaanstad, de grotten van Frasassi en Parco Nazionale dei Monti Sibillini in Umbrië en genieten van de romantische stad Venetië. En nog veel meer!

Kortom, ruim drie weken vol belevenissen. Via 'waar ben jij nu' houden we iedereen op de hoogte met reisverslagen en foto's. Kijk, lees en geniet met ons mee.

Groeten,

Wesley en Kim