Reisdag Glenmoriston - Portree - Reisverslag uit Portree, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Reisdag Glenmoriston - Portree - Reisverslag uit Portree, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Reisdag Glenmoriston - Portree

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

22 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Portree

Zondag, korte reisdag van Glenmoriston naar Portree. Na uitgebreid afscheid te hebben genomen van Martin en Ken, gaan we op weg naar onze volgende bestemming. We rijden naar Isle of Skye. Het eiland is tegenwoordig bereikbaar via een lange brug. Dat maakt Skye gemakkelijk bereikbaar. De reistijd bedraagt ongeveer twee uurtjes. Alle tijd dus om onderweg uitgebreide stops te maken. Als eerste komen we aan bij Eilean Donan Castle. Het meest gefotografeerde kasteel van Schotland. Het ligt in een prachtige omgeving aan het water. We besluiten er uitgebreid foto’s en filmbeelden te maken maar we gaan niet naar binnen. Immers hebben we ook een auto vol met spullen op de parkeerplaats staan. Na het kasteel rijden we verder richting Isle of Skye. We komen eerst door een gebied met prachtige hoge bergen. Deze bergen zijn heel stijl en groen. Dat is overigens niet van de bossen want er groeit geen boom op de bergen. Uiteindelijk rijden we over de brug, de toegang tot Skye. We besluiten om door te rijden richting het zuidwestelijke deel van het eiland. Daar zijn de Fairy Pools. Na een half uurtje te hebben gereden op een eenbaansweg, waar je dus steeds aan de kant moet voor tegenliggers, komen we aan bij een mooie waterval. We maken daar een stop om de waterval van wat dichterbij te bekijken. Daarna rijden we verder en komen we aan op een kleine parkeerplaats. Hier staat een bordje met een pijltje het niemandsland in wijzend. We parkeren de auto en lopen over het kleine paadje zo de natuur in. We lopen in een weidse omgeving met mooie hoge bergen op de achtergrond. De Cuillin Hills genaamd. Na een kwartiertje lopen komen we aan bij een soort van scheur in het grasland. Tenminste, zo ziet het er uit. Daardoor heen loopt een smal riviertje met allemaal kleine watervallen. De één nog mooier dan de andere. Hier en daar is een kleine poel. In al deze poelen heeft het water een prachtig blauwe kleur. Je kijkt zo op de bodem. Het water schijnt hier ook wel eens andere kleuren aan te nemen. Vandaar de naam Fairy Pools: sprookjes poelen. Na deze prachtige wandeling rijden we door naar Portree. Onze overnachtingplaats voor de komende vier nachten. Uit wat we vandaag gezien hebben blijkt dat er ons nog veel moois staat te wachten hier op Isle of Skye.