Glen Afric - Reisverslag uit Glenmoriston, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Glen Afric - Reisverslag uit Glenmoriston, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Glen Afric

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

21 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glenmoriston

Zaterdag. Tijdens het ontbijt regent het maar na een half uurtje is het droog en begint de zon zachtjes te schijnen. Martin en Ken raden ons aan om een mooie wandeling te gaan maken in Glen Afric. Een mooi bosgebied in de buurt van Glenmoriston. Eerst rijden we naar de beroemde ruïne bij Loch Ness. We besluiten om alleen een foto en wat beeldopnamen te maken en niet naar binnen te gaan. Het is ontzettend druk en dus bekend bij veel toeristen. De parkeerplaats puilt uit met auto’s en bussen.
Na het maken van foto’s en filmbeelden gaan we op weg naar Glen Afric. We maken daar een prachtige wandeling bij de grote waterval Plodda Falls. Je kunt de waterval vanaf alle kanten zien. Ook van boven. Ze hebben boven de waterval een groot plateau gebouwd waar je op kunt staan. Vervolgens kijk je recht naar beneden waar het water naar beneden raast. Een fantastisch mooi gezicht. Je kijkt zo het dal in. Ook vanaf de zijkant en beneden is de waterval adembenemend. Na de wandeling keren we terug in de B&B. We lezen nog wat voordat we naar Fort Augustus gaan om te eten. Morgen verlaten we Glenmoriston en gaan we op weg naar Portree op Isle of Skye.