Reisdag Durness - Glenmoriston - Reisverslag uit Glenmoriston, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Reisdag Durness - Glenmoriston - Reisverslag uit Glenmoriston, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Reisdag Durness - Glenmoriston

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

18 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glenmoriston

Woensdag, de dag dat Oranje Australië verslaat op het WK in Brazilië en daarmee zo goed als zeker de volgende ronde veilig stelt. Ik moet zeggen, we krijgen weinig mee van het WK. Maar we werden op ons nieuwe adres door onze schotse gastheer direct verwelkomd met de mededeling dat Nederland had gewonnen. Maar misschien is het handiger als ik mijn verhaal vanaf het begin vertel. Vandaag was de reisdag van Durness naar Glenmoriston, een klein plaatsje vlakbij Loch Ness. Het was een mooie tocht en het was zomers weer. Heerlijk. Omdat we maar drie en een half uur hoefde te rijden besloten we onderweg een aantal keren te stoppen. Zo zijn we gestopt bij twee mooie watervallen. Bij de eerste hebben we een half uurtje in het gras een boek zitten lezen. Heerlijk genieten van het zonnetje. Voor de tweede waterval moesten we een stukje wandelen. Lekker tussen de bomen. We zijn namelijk in een wat dichter begroeidere omgeving gekomen. De heuvels hier mag je toch wel kleine bergen noemen. Verder heb je hier ook bossen. Dit tot in tegenstelling van het hoge noorden. Daar is het landschap vooral kaal.
We zijn dus aangekomen in Glenmoriston. De B&B ziet er fraai uit. Binnen is alles heel schoon en netjes. De eigenaren zijn heel precies. Als je de kamer bekijkt en de blinkende douche ziet, zou je bijna denken dat je in het Hilton bent. Ken heeft ons ontvangen en het is duidelijk dat hij graag veel praat en zeer enthousiast van alles weet te vertellen over de omgeving. Ken bracht op onze kamer nog zelfgemaakte cupcakes en morgen bij het ontbijt krijgen we zelf gemaakte jam. Ze doen er alles aan om de gasten naar hun zin te maken. Eén ding is zeker, we voelen ons nu al thuis hier in Glenmoriston.