Cape Wrath - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Cape Wrath - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Cape Wrath

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

17 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Durness

Dinsdag, Cape Wrath. Het noord westelijkste punt van Groot Brittannië. Daar gingen we vandaag heen. We reden naar de pier in het plaatsje Keoldale. Vijf minuten rijden van Durness. Bij aankomst bleken meer mensen naar Cape Wrath te willen. Het pontje (lees: klein bootje) moest drie keer op en neer varen om iedereen aan de overkant van het water te krijgen. Daar wachtte een busje op ons, die ons vervolgens in vijftig minuten naar Cape Wrath bracht. Onderweg vertelde de chauffeur ons van alles over het bijna verlaten gebied rond de kaap. Er staan nog wat huisjes waar onze chauffeur heel wat verhalen over te vertellen had. Natuurlijk waren er ook weer de nodige spookverhalen. Verder blijkt het gebied vooral gebruikt te worden als militair oefenterrein. Het weggetje was smal en hobbelig. Uiteindelijk kwamen we aan bij de vuurtoren van Cape Wrath. Wat we eigenlijk verwachtte was een mooi uitzicht over de zee. Helaas. Het was erg mistig. De kaap lag precies in een enorme wolk. Het was behoorlijk fris en het zicht was slecht. De zee was niet eens zichtbaar. De vuurtoren staat op een behoorlijke heuvel en de zee ligt beneden. Het enige wat we zagen was een dikke grijze mist. Het was nog net mogelijk om een foto van de vuurtoren te maken. Helaas, niet wat we van te voren hadden verwacht. In Durness was het wel bewolkt maar het zicht was prima. Hier op Cape Wrath was het dus een heel ander verhaal. Na een uurtje bracht onze chauffeur ons weer terug naar de boot. Na enkele kilometers en een behoorlijke afdaling kwamen we weer in betere weersomstandigheden. De zon scheen daar zelfs. We zijn dan ook even gestopt voor een foto stop.
Terug in Durness konden we ook van het zonnetje genieten. We zijn gaan hardlopen door Durness en langs de kust. Lekker weertje om te hardlopen. Al met al was het zo een rustig dagje. Cape Wrath viel tegen door de mist. Daarna hebben we gelukkig toch nog van het zonnetje kunnen genieten.
Morgen verlaten we Durness en gaan we op weg naar Glenmoriston. Vlakbij Loch Ness. Glenmoriston is onze volgende overnachtingplaats voor de komende vier nachten.