Reisdag Plitvice - Sibenik & weetjes - Reisverslag uit Šibenik, Kroatië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Reisdag Plitvice - Sibenik & weetjes - Reisverslag uit Šibenik, Kroatië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Reisdag Plitvice - Sibenik & weetjes

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

23 Juli 2013 | Kroatië, Šibenik

Vandaag (dinsdag) hebben we Plitvice vaarwel gezegd. We zijn nu aanbeland in Sibenik. De TomTom leidde ons naar het verkeerde adres. In het nabijgelegen dorpje is er een zelfde straat als waar wij naar toe moesten. De bewoners wisten al waar we wel heen moesten. Uiteindelijk hebben we het gevonden. We zitten nu in een prachtig appartement met airco en gordijnen en zonder schimmel. We hebben zelfs een zitkamer, balkon en een wasmachine. Erg handig want we hebben aardig wat vieze kleding. We zijn naar het strand geweest en hebben net heerlijk in bad gelegen. Morgen gaan we meer genieten van dit mooie land!

Weetjes:
Als je wilt afvallen moet je niet naar Kroatië gaan. Het eten is hier om te smullen. Kwaliteit is heel goed en het eten is zeker niet duur. Een uitgebreider diner (drinken, hoofdgerecht en toetje) kost 15 euro p.p. Een simpel diner is er al voor 8 euro p.p.

De benzine is niet veel goedkoper als in Nederland. De literprijs weet ik niet uit het hoofd maar we zijn ongeveer 10 euro goedkoper uit voor een volle tank van 35 liter.

In Kroatië kun je met euro’s betalen. We doen dat niet want als je pint krijg je Kuna’s. Ook geven Kroaten Kuna’s terug als wisselgeld. 7 Kuna is 1 Euro.

Kroaten rijden normaal. Geen rare toeren op de weg.

Wolken in de lucht zijn zeldzaam. Regen lijkt bijna onmogelijk in dit warme land. De temperatuur ligt meestal tussen de 25 en 30 graden. We gaan steeds zuidelijker dus het wordt ook steeds warmer.

In Kroatië kun je je goed verstaanbaar maken met Engels en Duits. Ook moet je niet raar opkijken als ze je bedanken met ‘Dank je wel.’