Zagreb - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu Zagreb - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Wesley en Kim - WaarBenJij.nu

Zagreb

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Kim

22 Juli 2013 | Kroatië, Zagreb

De tweede dag in Plitvice hebben we gebruikt om naar de hoofdstad Zagreb te gaan. Het was ruim twee uur rijden. Aan het begin van de rit stonden we al snel in een lange file. De file was op een gewone één baans autoweg. Er zat totaal geen beweging in. We zijn omgekeerd en hebben de TomTom ingesteld. Die stuurde ons vervolgens over onverharde weggetjes tussen de weilanden door. Een aantal auto’s volgde ons dus kennelijk was het wel de juiste route. Bij tegenliggers moest je half in het weiland gaan staan om de ander erdoor te laten. Het ging allemaal niet harder dan 15 km/h. Het zou zo nog wel even duren voor we in Zagreb zouden zijn. Na een tijdje kwamen we gelukkig weer op een normale weg uit. Die leidde ons richting Zagreb. Een stukje snelweg maakte de reis compleet. Zagreb heeft een mooie binnenstad. Niet heel groot maar wel heel mooi. De binnenstad bestaat uit een laag en een hoger gelegen deel. Dwars door het lage deel loopt een park met oude statige gebouwen. Het hoger gelegen deel bestaat uit de grote kathedraal en een aantal kerken. Na het diner zijn we naar een hoger gelegen deel van Zagreb gereden. Daar op de berg is een prachtig kerkhof. Het kerkhof heeft een mooie muur met kleine torens met koepels. Moeilijk te omschrijven. De foto’s zeggen meer.

Tags: Zagreb